Audyt SEO przed pozycjonowaniem

 

Audyt SEO wykonany przed pozycjonowaniem

Dużo osób chce wykonać audyt SEO dopiero po zakończeniu prowadzenia prac związanych z pozycjonowaniem witryny na różne frazy kluczowe w wynikach wyszukiwarek. Tylko czy to podejście jest prawidłowe ? Wielu właścicieli firm myśli że audyt SEO ma jedynie pokazać czy faktycznie zostało wszystko zrobione co można było zrobić w kwestii pozycjonowania danej witryny internetowej. Tylko jest to mylne podejście do całej sprawy. Tak naprawdę audyt SEO to badanie witryny internetowej pod kontem przydatności strony WWW do pozycjonowania. To audyt SEO strony internetowej ukazuje stan faktyczny witryny. To od tego badania należy zacząć przygotowania do pozycjonowania strony internetowej.

 

Na rynku pojawiło się bardzo dużo usług związanych z audytem strony internetowej. Niestety większość z nich oferuje jedynie pobieżne sprawdzenie strony za pomocą ręcznie zrobionych walidatorów które sprawdzają standardowe elementy witryny internetowej. Często mają braki i są tak naprawdę prostymi narzędziami diagnostycznymi które opierają swoje wyniki o zakres wiedzy posiadanej przez twórcę narzędzia. Niestety bardzo często jest to zbyt mało aby przeprowadzić prawdziwy profesjonalny audyt SEO strony internetowej. A to z uwagi na to że aby audyt był naprawdę profesjonalny to musi swoim zakresem obejmować wszystkie podstrony znajdujące się w modelu architektonicznym tej witryny internetowej. Aby przeprowadzić sprawnie działania na stronie internetowej potrzebne jest stworzenie modelu lub makiety takiego projektu. Podczas projektowania można odkryć wiele aspektów tworzonej witryny o których nikt by nie pomyślał. Audytorzy stron internetowych są tego najlepszym przykładem. Bardzo często podczas przeprowadzania audytu witryny udaje się dostrzec miejsca gdzie siła strony jest tracona, albo osierocone podstrony które mogłyby dać więcej siły pozostałym podstronom witryny.

 

Aby odkryć wszystkie bolączki oraz szanse witryny należy w pierwszej kolejności zdiagnozować budowę strony. Dopiero gdy mamy pełny obraz strony internetowej, to jesteśmy w stanie działać w odpowiednim kierunku. Bez przeprowadzonego audytu możemy stracić znacznie więcej czasu na osiągniecie tych samych wyników.

wróć